L'OCUC denunciarà l'anunci de "Font Vella Ecoligera" que s'emet per televisió davant del Consell Audiovisual de Catalunya. L'organització de consumidors assegura que la publicitat indueix a error i fomenta els comportaments perjudicials per a la protecció del medi ambient.
El nou anunci de Font Vella s'ambienta en una aula escolar on la professora demana als alumnes què fan a casa per ser ecològics i, a més, estalviar. Un alumne respon que recicla papers i fa llibretes, una altra que apaga tots els llums per no malbaratar energia. Finalment, el tercer nen diu que beure “Font Vella” també és ecològic i econòmic.
L’OCUC considera que la publicitat de la nova garrafa d’aigua “Font Vella Ecoligera” també és enganyosa perquè argumenta que el producte és ‘econòmic’ al ser un 40% més barata que
l’euro/litre de la seva pròpia garrafa. De la mateixa manera que en la qüestió anterior part de la informació només es presenta en format text. Així la informació econòmica és ambigua perquè no s'esmenta de manera clara que aquest percentatge d'estalvi es en comparació d'un producte de la mateixa marca, no de la competència.
Segons l'organització de consumidors, la utilització de valors ambientals en la publicitat comercial associada a expressions com “eco” o “ecològic” que no es corresponguin amb la realitat del producte, hauria de ser objecte de prohibició. A més, en aquest cas, es comparen en un context escolar i educatiu els hàbits d’apagar els llums o reciclar el paper, amb beure aigua embotellada. Quan l’hàbit més respectuós amb el medi ambient és beure aigua directament de l’aixeta sense l’ús d’envasos plàstics i la utilització de cantimplores en cas de necessitat de transport.
Tots aquests missatges inexactes creen una expectativa enganyosa pel consumidor i poden induir a error, a més d'atemptar contra el medi ambient de manera directa i indirecta. Per això l’OCUC anuncia que presentarà aquesta queixa davant del Consell de l’Audiovisual de Catalunya per foment de comportaments perjudicials per a la protecció del medi ambient. Davant de l’Agència Catalana del Consum per publicitat enganyosa i demana a Autocontrol un nou codi d’autoregulació de bones pràctiques per l’ús d’arguments ambientals en les comunicacions comercials de productes amb envasos i embalatges.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari