Martí, responsable polític de la consulta i mà dreta d'Hereu, deixa el càrrec després de la petició de l'alcalde. Tot i recordar que el procés ha estat innovador i s'ha aplicat amb rigor, considera que no ha estat a l'alçada del que Barcelona es mereix. La plataforma “Diagonal per a Tothom” demana que es comenci a definir el tercer projecte basant-se en la mobilitat sostenible a la Diagonal.
En relació al resultat, ha reconegut que un vuitanta per cent de suport a l'opció C, la de no tocar res, no deixa dubtes sobre l'opinió majoritària. Des de l'Ajuntament han remarcat que "no era la pregunta pertinent i no s'ha fet en el moment oportú. El que voli ser un instrument d'apropament a la ciutadania ha esdevingut el símbol de l'allunyament de les preocupacions de la població". Per Hereu, s'ha pagat un preu alt pel fet de ser pioners i innovadors.
A part de Carles Martí, també ha dimit la gerent municipal d'administració electrònica de l'Ajuntament, Pilar Conesa, per les múltiples errades informàtiques.
En els set dies de consulta, han votat 172.161 barcelonins, dels quals 83.118 (un 48,2%) ho han fet presencialment i els 89.043 restants (51,7%) a través d'internet. Els resultats són clars: 20.447 sufragis (11,88%) per l'opció A (bulevard), 14.260 (8,28%) per la B (rambla) i 137.454 per la C.
Es calcula que la consulta ha costat tres milions d'euros, dels quals 560.000 els han cobrat les dues empreses d'informàtica a les quals es demanarà responsabilitats per les errades.
Tot i que la plataforma "Diagonal per a Tothom" va demanar el vot per les opcions "A" i "B", per ser les úniques alternatives concretes que proposaven una mobilitat més eficient i sostenible per a tothom, atenint-se al resultat que dóna la majoria absoluta a l'opció "C", entenen que ara cal un tercer projecte.
La plataforma critica que “la consulta ha degenerat fins al punt de convertir-se en un plebiscit polític”. Considera que s'han maximitzat qüestions com el cost, terminis d'obra, o desviament del trànsit; mentre s'han minimitzat aspectes molt més importants, com són la capacitat del nou transport públic i de la mobilitat no motoritzada per absorbir la major part de la demanda actual, o la reducció de la gravíssima contaminació, el canvi climàtic, els accidents i el soroll.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari