L'exposició "Consum IN - La nostra força" arriba a Tarragona


"Consum IN - La nostra força" convida a reflexionar sobre els drets i, especialment, sobre els deures dels consumidors i vol divulgar una nova i més responsable manera d'entendre el consum basada en: informar-se, triar, complir i reclamar quan calgui. L'exposició organitzada per l'Agència Catalana del Consum serà oberta a Tarragona fins el proper 5 de juny al centre comercial “Parc Central” de la ciutat.

L’exposició ja ha estat visitada al “Pedralbes Center” de Barcelona per més de 100.000 persones i després de Tarragona, s’instal·larà a Girona i Tortosa.

L’exposició s’adreça al públic adult amb l’objectiu que prengui consciència sobre els seus propis actes de consum i pugui modificar-los si cal, adoptant una actitud crítica i responsable. L’ACC vol transmetre les claus per evitar conflictes de consum, però també explicar com reclamar en cas que sigui necessari.

El visitant trobarà consells pràctics de com actuar davant dels entrebancs més habituals que es poden plantejar en els sectors que han generat més reclamacions a l'Agència Catalana de Consum durant l'any 2009. Aquests sectors són els de telefonia i Internet, transport aeri i consum energètic, que van suposar el 60% de les 15.000 reclamacions rebudes l’any passat.

Consum IN i Consum OUT

Consum IN facilita les recomanacions oficials abans de comprar un producte o de contractar un servei. A través d'un recorregut expositiu en què es presenten un conjunt de panells informatius acompanyats de fotografies, gràfics, mapes i vídeos, el visitant trobarà consells pràctics de com actuar davant els conflictes relacionats amb la telefonia i Internet, el transport aeri i el consum energètic. En un altre àmbit, s'introdueix al públic en el camí de la reclamació i s'expliquen quins són els diferents passos que s'han de seguir per fer una reclamació, quines vies de solució ofereixen els organismes de consum i qui és qui en el món del consum.

En el darrer espai de l'exposició es descriuen pràctiques de consum molt actuals que demanen una certa cautela per part dels usuaris per a no caure en el parany del Consum OUT, és a dir, el tipus de consum que amaga intencions poc desitjables. La mostra vol empatitzar amb el públic que la visiti fent ús de la participació i la interactivitat. Tots els visitants podran dir la seva al Consum IN, les millors opinions seran publicades a la plana web www.consum.cat.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article