Digital+ i la cadena d'electrodomèstics Miró sancionats per Consum

Clàusules abusives en el contracte i la comercialització d'un sandvitxera poc segura han motivat ambdues sancions


L’Agència Catalana del Consum (ACC) ha imposat una sanció de 10.000 euros a Canal Satélite Digital (ara Digital+), per incloure clàusules abusives en els seus contractes i als Establiments Miró SL,  una sanció de 4.000 euros per comercialitzar un model de sandvitxera que no compleix les normes de seguretat.

A més de les multes en metàl.lic, l'ACC ha imposat la sanció de donar publicitat als procediments, com a mesura de pressió a aquestes companyies perquè no tornin a repetir aquestes pràctiques.

L’empresa Canal Satélite Digital ha estat sancionada amb una multa de 10.000 euros per incloure en els contractes clàusules abusives per als consumidors. Aquestes estan incloses en un document que l’empresa entregava als seus usuaris i que s’anomena “Condicions generals de subministrament i recepció dels serveis de televisió digital de Canal Satélite Digital, SL”. Com a exemple, trobem una clàusula per la que l’empresa apunta que si el client es dóna de baixa abans del que marca una promoció especial, se li penalitzarà amb 100 euros més impostos. El punt és abusiu ja que la quantia de la sanció és desproporcionada i no deixa clar el preu final, ja que no s’indica quant representen econòmicament els impostos. A més, no s’especifica les circumstàncies que motiven la sanció al client, ja que la baixa d’aquest pot ser per un incompliment de la pròpia companyia.

Pel que fa a Miró, s’ha multat amb 4.000 euros per comercialitzar el model de sandvitxera PRINSTON HI-SM-15, incomplint la normativa sobre seguretat de béns. Concretament, falten dades al fulletó d’instruccions; l’endoll i els cables exteriors no compleixen amb la normativa i en l’etiquetatge no figura cap dada del responsable del producte.

Amb l’actuació de l’ACC es van retirar del mercat 2.170 unitats de la sandvitxera, però 1.796 van ser venudes anteriorment i, per tant, els consumidors afectats poden posar-se en contacte amb l’empresa pel retorn de l’import de la compra o el canvi del producte.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article