Les xarxes socials s'expandeixen de manera frenètica i milions d'usuaris incorporen l'hàbit de fer una ullada al Facebook per veure què hi ha de nou. I, com és d'esperar, la publicitat s'adapta a les noves situacions i es filtra per on menys defenses troba. Sovint la privadesa en surt mal parada. En un reportatge, The Wall Street Journal ha denunciat Facebook i MySpace per enviar informació privada a agències de publicitat.
La transmissió de dades personals de l'usuari s'activa automàticament en el moment que clica una publicitat. En aquell moment el nom de l'usuari i els números d'identificació són traspassats a l'agència.
Quan un internauta clica una publicitat en una web tradicional, l'agència només rep la direcció de l'usuari, però quan això passa en una xarxa social, la informació que es transmet incorpora el perfil de l'autor del clic.
De fet, el diari assegura que aquestes pràctiques són habituals en agències com Doubleclick (Google) o Right Media (Yahoo), a pesar que les dues implicades han negat la utilització d'aquestes dades.
Reportatge TWSJ
No ve d'ací!!! total estem controlats a cada pas que feim! Les bones estones que em passe davant l'ordinador, no me les treu ningú!.
Si em volen enviar publicitat, marco la creueta d'anul.lar i llestos!!
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari