Greenpeace ha presentat el seu Tercer Rànking de supermercats en resposta a la creixent demanda dels consumidors per la sostenibilitat dels productes pesquers que adquireixen.
El 2008, l'organització va suspendre als supermercats presents a Espanya per la manca de polítiques de compra sostenibles de peix i per la venda d'espècies en perill o capturades i produïdes amb mètodes pesquers o acuïcultura insostenibles. En el segon rànking, el juny de 2009, Greenpeace va tornar a suspendre a tots els supermercats, tot i que ja hi començaven a haver canvis i es van mostrar als consumidors quins grans supermercats havien millorat en les seves pràctiques i quins continuaven amb una mala política de compra.
Aquest 2010, degut al creixent nombre de consumidors/es preocupats per l'origen sostenible dels productes que compren, hi ha diversos distribuïdors amb processos d'implementació d'una política sostenible d'adquisició de productes pesquers.
Principals conclusions del rànking:
Carrefour i LIDL passen al taronja
Lidl, en primer lloc, i Carrefour, en el segon, són els primers supermercats a passar a taronja. Ambdós compten amb una política de compra de productes pesquers, han començat a retirar la venda d'espècies en perill o capturades amb mètodes destructius i mostren una gran preocupació per la traçabilitat dels productes. Tot i això, queda molt camí de millora fins que puguin passar al verd.
Alcampo, Eroski i Mercadona augmenten la seva puntuació però segueixen en vermell
Els tres han millorat la puntuació. A l'octubre de 2009, Alcampo va fer pública la decisió d'avançar cap a la conservació dels oceans al retirar dels seus mostradors diverses espècies de tiburons en perill d'extinció i altres peixos.
El Corte Inglés no millora i ocupa l'últim lloc
La puntuació del grup El Corte Inglés ha descendit respecte el 2009 i ocupa aquest any l'últim lloc del rànking de Greenpeace. Tot i mantenir un diàleg amb l'organització, no han mostrat cap avenç respecte a les dues anteriors edicions, no hi ha compromisos de retirada d'espècies en perill que formin part de la seva oferta i no mostren responsabilitat en garantir la traçabilitat dels productes pesquers que ofereixen.
Cinc pautes per al consum responsable de peix:
1. Consumir menys peix: els oceans no poden suportar el continu augment del consum.
2. Rebutjar els immadurs: denuncia la seva venda al SEPRONA trucant al 062.
3. Millor el més proper: consumeix peix local.
4. La pesca selectiva (amb ham i arts artesanals) és més sostenible.
5. Millor salvatge que d'acuïcultura. Les espècies criades s'alimenten d'altres peixos i a més es contaminen les aigües.
Més informació sobre el rànking:
https://colabora2.greenpeace.es/supermarket/
http://www.greenpeace.org/espana/mercados-pesqueros/3-ranking-de-supermercados
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari