Premiat un treball que analitza com rep els inputs publicitaris una persona cega

L'Escola de Consum va celebrar ahir la cloenda del 20è curs d'Assistents Tècnics en Consum


Ahir va tenir lloc la cloenda del 20è curs d'Assistents Tècnics en Consum que organitza l'Escola de Consum de Catalunya. En el mateix acte es va fer lliurament dels premis als treballs finals realitzats pels professionals que han seguit el curs. Un document que analitza la percepció que té una persona cega davant dels inputs publicitaris, promocions, ofertes ... i la compara amb la de la resta de consumidors, és el que s'ha emportat el primer premi a la Innovació. El guardonat en l'àmbit  de la creació ha estat un treball que valora la web 2.0 com a eina de formació i coordinació dels professionals en matèria de consum.

El curs d’Assistents Tècnics de Consum s’adreça a professionals del mon del consum, té una durada de 172 hores i està dividit en mòduls on es tracta en profunditat tota la temàtica de consum.

Aquest any han passat 38 alumnes de diferents organismes, principalment, tècnics de les associacions de consumidors, de diferents OMICs i OCICs catalanes, com és el cas de la comarca d’El Maresme, creada recentment.


RELACIÓ DE PREMIS PRESENTATS DEL 20è CURS D’ATC
_______________________________________________

PREMIS A LA CREATIVITAT

1r premi

Títol: “Serveis consum: un bloc per als professionals del consum ”
Autor/a:Oriol Rua
Organisme: Consell Comarcal de l’Alt Penedès

Per fer servir una de els eines que ens dona la web 2.0 i posar-la a l’abast de la formació i la coordinació de tots aquells que treballem en consum, posant una primera llavor a la creació d’una comunitat virtual informal per a la gestió del coneixement.


2n premi

Títol: “Diari d’una consumidora”
Autor/a:Maria Solé
Organisme: Agència Catalana del Consum

Per fer palès, per mitjà d’un element tant quotidià com pot ser un diari i un fenomen com és la preparació d’un aniversari, com és el dia a dia de les persones consumidores, quines vies tenen per solucionar els inconvenients amb que es troben i donar una visió global dels diferents actes de consum i les organitzacions que ens dediquem al mateix.


3r premi

Títol: “Informació mínima exigible als establiments comercials que han de tenir disponible que han de tenir disponible per als consumidors i proposta de campanya informativa inspectora en el municipi de St. Boi Llobregat”
Autor/a: Montse Soriano
Organisme: Ajuntament Sant Boi de Llobregat

Per tractar un tema tant important com són els requisits dels establiments comercials i demostrar que des de qualsevol ens local es pot treballar per a la vigilància i control del mercat d’una manera senzilla i clara.

PREMIS A LA INVESTIGACIÓ

1r premi

Títol : “I tú, em protegeixes?”
Autor/a:Sandra Castillo
Organisme: Consell Comarcal del Ripollés

Per l'elaboració d'un treball d'investigació sobre com publicistes i fabricants treballen per arribar a un dels col·lectius especialment protegits per la normativa de consum: la gent gran. Aquest treball ensenya els paranys i convida a la reflexió a tots els organismes de consum per tal de buscar la manera de protegir aquest col·lectiu


2n premi

Títol: “Extensió de la garantia legal en la substitució de productes no conformes”
Autor/a:Martí Rosselló
Organisme: Agència Catalana del Consum a Girona

Les garanties i la seva regulació és un dels temes que més preocupen tant a les persones consumidores, com als comerciants, fabricants i a tots aquells que treballem en la defensa dels drets dels consumidors. Aquest treball fa un anàlisis molt complert tant de la normativa, com dels diferents supòsits, i el més important, de les interpretacions que es fan de la normativa, tractant de posar una mica d’ordre i donar llum a aquest tema.


3r premi

Títol: “Protocol d’actuació per a la gestió d’al.lèrgens al comerç minorista de menjars preparats”
Autor/a:Cinta Coronado
Organisme: Ajuntament de la Garriga

Cada dia apareixen més al·lèrgies, més persones que les pateixen, per això les diferents administracions treballen fort per tractar de donar la millor informació a les persones consumidores. Un dels temes que més preocupen als al·lèrgics, és saber realment que poden i que no poden menjar, i amb aquest treball, hem vist que és possible donar aquesta informació de manera clara a les botigues de menjar preparat o als restaurants. Aquesta és una proposta que segur agraeixen molts i molts consumidors


PREMIS A LA INNOVACIÓ

1r premi

Títol: “Consum, un altra visió”
Autor/a:Angels Clemente
Organisme: Agència Catalana del Consum a Girona

Sempre ens han dit que és important posar-nos en la pell de l’altra persona per entendre-la millor, doncs exactament és el que s’ha fet amb aquest treball, analitzar com la persona consumidora rep els inputs de la publicitat, les ofertes, les promocions, com sent, veu i viu el marketing i realitza els seus actes de compra i tot seguit, hem pogut veure com tot això canvia si ets una persona amb ceguera o dèficit de visió i com els teus hàbits, els teus actes de compra no poden ser, ni de lluny els mateixos que els de la resta de persones que t’envolten. Podem fer alguna cosa? Amb aquest treball queda palés que hi ha molt per fer


2n premi

Títol: “La informació i l’educació en el consum responsable, infants i adolescents”
Autor/a:Anna López
Organisme:Ajuntament de Santa Perpetua de la Mogoda

Ens trobem a la seu de l’Escola del Consum de Catalunya, no creiem que hi hagi un lloc més adient per parlar de la informació i l’educació de joves i escolars. D’això tracta el treball ara premiat, del molt que queda per fer en aquest camp i que nosaltres podem fer


3r premi

Títol: “Aprenc a estalviar”
Autor/a:Isabel Pons
Organisme: AICEC-ADICAE

L’estalvi ha estat des de sempre vist com una virtut, virtut que tal vegada durant uns anys ha quedat una mica relegada i però que ara està més present que mai. Ser consumidor responsable implica moltes coses: estar informat i format, ser crític, ser conscient, consumir productes de proximitat, de comerç just... i evidentment la bona gestió del pressupost, i per aconseguir-ho els nostres infants han de començar des de ben petits, aprenent mica en mica el valors dels diners, de l’estalvi, de la compra.. Aquest treball justament ens ha plantejat aquest tema donant eines per poder fer-ho.







Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article