Identificar, experimentar, reconèixer i valorar el que significa comprar al mercat de barri són els objectius d'aquesta activitat educativa que promou la Diputació de Barcelona, juntament amb l'Oficina de Mercats i Fires locals. Una iniciativa dirigida als alumnes de primària i secundària que pretén inculcar-los el compromís en l'acte de comprar.
El programa està inclòs dins del projecte europeu Med Emporion, on participen Barcelona, Gènova, Torí i Marsella.
•Identificar els tipus de productes que es troben als mercats, reconeixent i valorant positivament el producte fresc i de proximitat que proporciona
•Experimentar el valor diferencial de la compra en el MERCAT: (atenció personalitzada, quantitats ajustades al consum particular, orientació sobre el producte…)
•Reconèixer la importància d'una alimentació equilibrada i sana.
•Valorar la importància del producte de proximitat com a element fonamental en la sostenibilitat alimentària.
Les escoles que vulguin participar en el programa podran triar aquest material complementari per a fer l'activitat:
•Guia d'orientacions didàctiques per al docent: on es descriu la proposta didàctica compartint amb el docent els objectius, els continguts, la seqüència d'activitat, la metodologia i la temporalització de cada proposta.
•Quadern de l'alumne: Un material especialment dissenyat per a fer de suport material a l'activitat que fa l'alumne entorn el tema.
•Fitxa resum de l'activitat: breu presentació de l'activitat per a conèixer la proposta, els objectius i els continguts treballats per a valorar la seva idoneïtat amb el grup d'alumnes.
Tots els materials estan produïts en format digital per a facilitar l'accés i l'ús per part dels docents.
Més informació en aquest enllaç
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari