Les organitzacions de consumidors europees reclamen a la CE que no utilitzi la crisi del núvol volcànic com a pretext per a diluir els drets dels passatgers. La Comissió Europea va presentar ahir els resultats de la consulta pública sobre els drets dels passatgers aeris, dins del marc de procés de revisió de la normativa.
Segons la federació d'organitzacions de consumidors Beuc, la crisi del volcà islandès ha posat de manifest que l'existència de normes de protecció dels consumidors, per si mateixa, no és suficient. Només val si existeix una ferma supervisió de les autoritats i si els usuaris estan ben informats dels seus drets.
Les enquestes realitzades per les organitzacions de consumidors i altres organismes independents mostren clarament que a tot Europa, fins i tot les obligacions més bàsiques, com ara el dret a la informació, l'assistència, el reemborsament, canvis de ruta, el subministrament d'aliments, begudes i una trucada telefònica van ser ignorats sovint per algunes línies aèries.
Segons Goyens, el veritable desafiament per a la UE és garantir que aquestes garanties són importants per a tots els comunicats amb més claredat i més fiable sigui executada en el futur. La crisi del volcà no s'ha d'utilitzar com a excusa per reduir aquestes garanties.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari