Vistes arbitrals de cinc reclamacions de consumidors de La Selva contra Orange, Vodafone i Movistar.

Durant el 2009 més del 75% dels arbitratges realitzats varen ser sobre telefonia i Internet, el sector amb més reclamacions però també el que més en resol


La Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) ha celebrat les primeres vistes arbitrals en matèria de consum a Santa Coloma de Farners, on està ubicada l’oficina de Consum del Consell Comarcal de La Selva. En aquesta sessió s'han resolt cinc reclamacions de consumidors de la comarca contra Orange, Vodafone i Movistar.

La JACC és l’organisme adscrit a l’Agència Catalana del Consum que des de l’any 1993 s’encarrega de tramitar a través de l’arbitratge de consum les reclamacions que plantegen els ciutadans arreu de Catalunya quan se senten perjudicats a conseqüència de la compra d’un producte o de la prestació d’un servei. Des d’aleshores s’han dictat a Catalunya uns 17.500 laudes i estan adherides a l’arbitratge de consum més de 5.000 empreses. De moment, la comarca de La Selva ja té 116 empreses adherides. L’arbitartge de consum és un procediment que té el mateix valor que una sentència judicial, però és més ràpid que la justícia ordinària, i a més és gratuït per a les dues parts, empresa i consumidor.

Amb la celebració de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) a Santa Coloma de Farners, on està ubicada a l’oficina de Consum del Consell Comarcal, es guanya en proximitat ja que els consumidors i empresaris de la comarca no hauran de desplaçar-se a Girona capital per realitzar arbitratges.

La JACC és l’organisme adscrit a l'Agència Catalana del Consum (ACC) que des de l’any 1993 s’encarrega de tramitar a través de la mediació i l’arbitratge de consum les reclamacions que plantegen els ciutadans arreu de Catalunya quan se senten perjudicats a conseqüència de la compra d'un producte o de la prestació d'un servei. Des d’aleshores s’han dictat a Catalunya uns 17.500 laudes i estan adherides a l’arbitratge de consum més de 5.000 empreses.

L’arbitratge de consum consisteix en un sistema extrajudicial i voluntari que ofereix als consumidors i als empresaris la possibilitat de resoldre amb caràcter vinculant i executiu, i de manera objectiva i gratuïta, els conflictes de consum. L’Òrgan Arbitral dicta un laude que té el mateix valor que una sentència judicial i, per tant, és d’obligat compliment.

Un cop presentada la reclamació per part d’un consumidor s’intenta la mediació per tal d’arribar a un acord entre les parts. Si la mediació no prospera, s’inicia el procediment arbitral, amb la petició expressa del consumidor i l’acceptació de l’empresari, amb la celebració d’una vista presidida per un tribunal arbitral.

Actualment els Consells Comarcals amb competències delegades de la Generalitat en matèria de consum que realitzen vistes arbitrals són: Berguedà, Osona, Bages, Anoia, Baix Empordà, Garrotxa, Alt Empordà, Alt Penedès, Pla de l’Estany, Baix Camp i Alt Urgell.

La major part dels arbitratges de consum celebrats a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya el 2009 han estat per temes relacionats amb la telefonia i Internet. Més del 75% del total de laudes dictats varen ser d’aquests sectors.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article