Comencen les rebaixes marcades per la reforma de l'IVA


La pujada de dos punts de l'IVA general quedarà en part desdibuixada per l'inici de les rebaixes d'estiu. La roba i el calçat, com també electrodomèstics i d'altres productes del petit comerç que són sotmesos a rebaixes estan vinculats a l'IVA que des d'avui serà del 18%. Tot i així, la temporada comença amb descomptes importants que van del 30% al 70%.

Consum recorda els consells més útils per anar de rebaixes com fer una llista del que pretenem comprar, comparar preus abans de fer l'adquisició o preguntar per les condicions per canviar el producte, ja que el comerciant no té cap obligació de canviar-lo si aquest està en bon estat.

Més recomanacions:

•Feu una llista dels productes que us interessen, d’acord amb el vostre pressupost.
•Compareu els preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment.
•Examineu el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.
•Diferencieu entre les vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.
•Comproveu si l’establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual. Si és així, també ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes.
•Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte. Els productes han d’estar etiquetats en català i/o castellà.
•Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que n’és la garantia. També cal que conserveu els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques. Si detecteu defectes en el producte, cal que us dirigiu a l’establiment on l’heu adquirit i els adjunteu el tiquet o la factura de compra.
•Pregunteu al comerciant per la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
•Tots els comerços han de disposar de fulls oficials de reclamació/denúncia.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article