La pujada de dos punts de l'IVA general quedarà en part desdibuixada per l'inici de les rebaixes d'estiu. La roba i el calçat, com també electrodomèstics i d'altres productes del petit comerç que són sotmesos a rebaixes estan vinculats a l'IVA que des d'avui serà del 18%. Tot i així, la temporada comença amb descomptes importants que van del 30% al 70%.
Consum recorda els consells més útils per anar de rebaixes com fer una llista del que pretenem comprar, comparar preus abans de fer l'adquisició o preguntar per les condicions per canviar el producte, ja que el comerciant no té cap obligació de canviar-lo si aquest està en bon estat.
•Feu una llista dels productes que us interessen, d’acord amb el vostre pressupost.
•Compareu els preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment.
•Examineu el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.
•Diferencieu entre les vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.
•Comproveu si l’establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual. Si és així, també ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes.
•Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte. Els productes han d’estar etiquetats en català i/o castellà.
•Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que n’és la garantia. També cal que conserveu els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques. Si detecteu defectes en el producte, cal que us dirigiu a l’establiment on l’heu adquirit i els adjunteu el tiquet o la factura de compra.
•Pregunteu al comerciant per la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
•Tots els comerços han de disposar de fulls oficials de reclamació/denúncia.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari