Carrotmob és un grup de consumidors que s'organitzen i compren productes conjuntament per premiar els negocis que prenen les decisions més respectuoses amb la societat. Aprofitant el poder del consumidor, Carrotmob aposta per aquelles empreses que tenen criteris socials i ambientals, fent que també tinguin una rendibilitat econòmica. Així, els negocis competeixen entre ells per veure quin pot fer els canvis més positius, llavors el grup de consumidors compra els productes al més sostenible per premiar el negoci. Segons el grup, és actuar d'una forma oposada al boicot.
Per exemple, en el primer esdeveniment de Carrotmob, una petita botiga es va comprometre a invertir en la modernització del seu equip per evitar contaminar el medi ambient i fer un ús més responsable de l'electricitat. A canvi, centenars de persones van anar al mateix moment a la botiga a comprar, per premiar-la. Amb Carrotmob, els activistes aconsegueixen els seus objectius i els negocis guanyen diners. Segons l'organització, “és un model d'activisme on tothom hi guanya”. Al créixer el nombre de contactes globals, l'organització podrà arribar més lluny i canviar negocis internacionals. Com a consumidor, participar és senzill. Només cal registrar-se a Carrotmob i donar suport als esdeveniments que tenen lloc a prop de casa.
Carrotmob va ser creat per un activista que estava frustrat amb la ineficàcia dels mètodes tradicionals: les protestes, els boicots, enviar e-mails als líders governamentals o cartes als mitjans de comunicació. Segons els promotors, “a diferència d'altres mètodes, Carrotmob té resultats apreciables”. Basant-se en la premisa que les empreses quasi sempre seguiran amb el benefici com a prioritat, quan aquestes fan un canvi cap a un model sostenible, arriben a ser socis de Carrotmob.
Carrotmob
Carrotmob Makes It Rain from carrotmob on Vimeo.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari