L'embolcall d'alguns productes que trobem a la venda pot suposar fins un 80% del seu pes i, fins un 60% del seu cost. A més de les molèsties que comporta al consumidor per haver-se'n de desempallegar, també és una inversió en recursos naturals que sovint només respon a màrqueting. Qui no ha vist en alguna ocasió com queden els contenidors de brossa el dia de Reis o com augmenta la freqüència amb què s'han d'anar a buidar les bosses de paper o plàstics. Hi ha qui n'està fart d'aquesta situació hi ha decidit tirar pel dret. És el cas d'un ciutadà francès, Frédéric Crépin que, basant-se en els seus drets com a ciutadà europeu, presentarà una sol.licitud davant del Parlament comunitari perquè prengui mesures contra aquest sobre-empaquetament dels productes de consum. Això si, perquè arribi a tràmit, la sol.licitud haurà de comptar amb el suport d'almenys un milió de signatures que provinguin, almenys, d'un terç dels Estats membres. De moment, ha plantat la iniciativa al Facebook que, en tres mesos, ja té 162.000 membres.
Els seguidors del grup, han de ratificar una carta en la que exposen com a ciutadans i residents a Europa, que la tendència a l'excés d'embalatge dels productes que són al mercat, sovint utilitzat com a reclam publicitari per augmentar vendes, és un atac al principi de desenvolupament sostenible respectuós amb el medi ambient que recull el Tractat de la Unió Europea. La carta demana a les autoritats comunitàries que limitin a les empreses en aquest tema. Més tenint en compte que sovint, l'embalatge no té cap funció específica, ni contribueix a la protecció del producte ni tampoc a la seva conservació.
Grup: Un million de persones pour un texte de loi contre les suremballage
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari