Foment tira enrere cinc grans projectes d'infraestructures catalanes

Alhora retarda l'inici de 23 projectes més per valor de 980 milions d'euros


El pla d'ajustament pressupostari anunciat ahir pel Ministeri de Foment rescindeix el contracte d'obres compromeses des de fa anys. Són el tram Medinyà-Orriols de l'A-2; el tram Lleida-Rosselló de l'A-14; l'enllaç entre l'autovia del Baix Llobregat i l'autopista AP-7 a Castellbisbal; el tram Rosselló-Almenar de l'A-14; i el tram de la variant Valls-Montblanc de l'A-27. A la supressió d'aquests contractes cal afegir-hi el retard de 23 més, que podrien ajornar-se fins a 4 anys. Entre les endarrerides, que tenen un cost de 980 MEUR, hi ha l'accés ferroviari a l'aeroport del Prat.

En el tot l'Estat, la tisorada suposa la rescissió de 32 grans contractes, inclosos les cinc a Catalunya. De les cinc obres que es rescindeixen a Catalunya, Foment preveu que dues es reactivin pròximament mitjançant la col·laboració público-privada. Són el trams Lleida-Rosselló i Rosselló-Almenar de l'autovia A-14. El ministeri recorda que a Catalunya hi ha 182 contractes d'obra nova de més d'un milió d'euros i que les cinc suspeses suposen el 2,7% del total dels contractes.

El ministre Blanco argumenta que només han patit la suspensió o retard les obres que hagin tingut modificacions que n'elevaven el pressupost, d'altres que no es justifiquin per la seva rendibilitat social, o bé, les que es puguin licitar amb col·laboració de capital privat.

23 obres s'endarrereixen al Principat per valor de 980 milions d'euros

La més mediàtica d'aquestes obres que queda en suspens fins a més d'aquí un any és l'accés del ferrocarril a l'Aeroport del Prat.  La resta de la llista d'afectades encara no s'ha detallat. D'altra banda, el ministre ha assegurat que aquest seria l'únic ajustament que es preveu al servei de Rodalies.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article