El New York Times dedica un reportatge a les espardenyes Castañer


L'article parla de l'empresa que va néixer en el "petit poble català de Banyoles" i que ha portat la moda de les espardenyes de jute (un espart de qualitat) a les desfilades més xic que es fan a París o Nova York, de la mà de dissenyadors com Ungaro, Stella Mcartney, Jean Paul Gaultier, Louis Vuiton, Loewe o Gucci.

Isabel Sauras, és la presidenta de l'empresa familiar que gestiona amb els seus fills i que ha fet renéixer la tradicional espardenya de pagès. Un calçat al que se li vaticinava poc més que un lloc als museus, després que el camp fos abandonat massivament als anys 60 per proveir de mà d'obra al tèxtil que floria en les àrees metropolitanes.

L'empresa va saber readaptar la imatge de l'espardenya, primer donant-li color, després tacons, gràcies a una trobada providencial en una fira de París amb el dissenyador Yves Sant Laurent, el qual les va introduir l'any 68 a les passarel.les d'alta gama. Des d'aleshores, l'empresa que no ha deixat de ser familiar, ha obert una xarxa de 17 botigues i exporta el 75% de la seva producció.

Article al NYT

El març passat el programa "Valor Afegit" de TVC va dedicar un reportatge a Castañer i la seva trajectòria. El podeu veure en el següent vídeo:


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article