Carrefour, la cadena de distribució minorista més important d'Europa, va veure com durant el 2009 els seus beneficis van minvar un 74% en relació a l'any anterior. La crisi també ha castigat les grans superfícies, la guerra de preus generada durant els últims mesos s'ha fet notar al calaix, per això s'han generalitzat mesures com el creixement de la marca de distribuïdor o "marca blanca" i s'ha invertit més que mai en descomptes, ofertes i publicitat. Però no n'hi ha prou. Ara ens arriba la darrera iniciativa de la cadena francesa que pretén reinventar el format per atraure nous clients i recuperar la quota de mercat perduda. Es tracta dels establiments "Planet Carrefour" amb un seguit de pautes en la col.locació i decoració interior, que compten amb restaurant i una zona amb cuidadors per als fills dels clients.
Lars Olofsson, director executiu de la cadena, argumentava en la presentació de les novetats que, abans de dissenyar els nous establiments, es van fer 50.000 enquestes a llars per copsar l'opinió que tenien de les seves botigues.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari