S'anomena el "Google Price Index" i vol mesurar la inflació diària basada en el gruix de dades que acumula la companyia sobre l'activitat de compra on line. Dades que potser algun dia, serviran com a informació complementària a les estadístiques oficials de l'IPC. Les comparatives de Google, de fet, són més senzilles de processar i molt més immediates que les que publiquen mensualment els organismes oficials.
El projecte ha estat promogut per l'economista, Hal Varian, que creu cegament en l'invent, i argumenta que l'avantatge és que les dades econòmiques es poden recopilar molt més ràpid a través de la web, mentre que els índex de preus convencionals tarden setmanes en el seu procés.
Les primeres valoracions del Google Price Index als EUA, assenyalen des de Nadal fins ara una "tendència marcada cap a la deflació", sempre, és clar, basada en els articles que es comercialitzen a través de la seva web. Varian, reconeix que si bé el GPI no serveix per al conjunt dels preus, si que és vàlid per objectes com càmeres fotogràfiques, de vídeo o rellotges, per exemple.
Més informació: Financial Times
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari