Google presenta el seu IPC de les vendes on line


S'anomena el "Google Price Index" i vol mesurar la inflació diària basada en el gruix de dades que acumula la companyia sobre l'activitat de compra on line. Dades que potser algun dia, serviran com a informació complementària a les estadístiques oficials de l'IPC. Les comparatives de Google, de fet, són més senzilles de processar i molt més immediates que les que publiquen mensualment els organismes oficials.

Un factor determinant que pot retardar la seva acceptació és que els productes que es venen de moment a la Xarxa no són de primera necessitat, però en tot cas, són transaccions que cada dia prenen més espai en la butxaca del consumidor.

El projecte ha estat promogut per l'economista, Hal Varian, que creu cegament en l'invent, i argumenta que l'avantatge és que les dades econòmiques es poden recopilar molt més ràpid a través de la web, mentre que els índex de preus convencionals tarden setmanes en el seu procés.

Les primeres valoracions del Google Price Index als EUA, assenyalen des de Nadal fins ara una "tendència marcada cap a la deflació", sempre, és clar, basada en els articles que es comercialitzen a través de la seva web. Varian, reconeix que si bé el GPI no serveix per al conjunt dels preus, si que és vàlid per objectes com càmeres fotogràfiques, de vídeo o rellotges, per exemple.

Més informació: Financial Times

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article