Sant Cugat s'inicia en l'arbitratge de Consum


Avui s'ha celebrat la primera vista arbitral a Sant Cugat del Vallès en la que es resolien sis reclamacions de consumidors de la comarca contra Orange i Movistar, el sector amb més reclamacions lider en reclamacions a Catalunya. L'any passat, tres de cada quatre arbitratges que es van fer tenien com a referència un conflicte sobre telefonia o Internet. Segons la Junta Arbitral de Consum, es dóna el cas que, tot i ser aquest el sector que genera més queixes, també és el que més en resol.

L’arbitratge de consum és un sistema extrajudicial i voluntari que ofereix als consumidors i als empresaris la possibilitat de resoldre amb caràcter vinculant i executiu, i de manera gratuïta, els conflictes de consum. L’Òrgan Arbitral dicta un laude que té el mateix valor que una sentència judicial i, per tant, és d’obligat compliment.

La descentralització del sistema arbitral de consum permet la resolució de conflictes sense que els interessats s'hagin de desplaçar massa lluny dels seus domicilis. Des de la JACC ja es fan arbitratges, a més a més de a les 5 seus territorials de l’Agència Catalana del Consum, a 11 comarques i 2 ciutats.

La JACC és l’organisme adscrit a l'Agència Catalana del Consum (ACC) que des de l’any 1993 s’encarrega de tramitar a través de la mediació i l’arbitratge les reclamacions que plantegen els usuaris quan se senten perjudicats a conseqüència de la compra d'un producte o de la prestació d'un servei. Des d’aleshores s’han dictat a Catalunya uns 17.500 laudes i estan adherides a l’arbitratge de consum més de 5.000 empreses. 

El nou Codi de Consum de Catalunya determina que les empreses públiques hauran d’utilitzar el sistema arbitral de consum per resoldre les reclamacions. L’adhesió de les empreses al sistema arbitral també es tindrà en compte a l’hora d’atorgar ajuts i subvencions públics.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article