Nokia encapçala un any més el rànquing de productes electrònics "verds"

Samsung és la marca que més feina ha fet els últims mesos per abandonar el PVC i els retardants de flama bromats


Greenpeace ha publicat la guia de productes electrònics més verds en la que queda reflectida la petjada de carboni dels productes d'alta tecnologia i les compara amb edicions d'anys anteriors. La llista és encapçalada per les tres marques que ja destacaven en l'última edició: Nokia, Sony Ericsson i Philips. Posa de relleu els esforços que ha fet Samsung els últims dotze mesos per fer una producció més respectuosa amb el medi.

L'organització ecologista estudia les 18 marques líders del mercat d'electrònica des de la vesant ambiental, valorant els esforços que fan els seus fabricants per reduir l'impacte ambiental i en la salut dels usuaris. La classificació informa sobre el comportament dels fabricants d'ordinadors, mòbils, televisors i videocònsoles quant l'eliminació de productes químics perillosos, la responsabilitat que prenen sobre els seus productes un cop s'hagin de reciclar. Aquestes dades comparatives s'extreuen de la informació pública de què es pot disposar de les empreses.

En la darrera edició de la guia Nokia, Sony Ericsson i Philips, són les més ben classificades en aquests aspectes. Dins de les 5 primeres posicions entren enguany HP i Samsung (aquesta última va registrar el major increment, del 13è lloc al 5è) gràcies a les seves polítiques de desterrar el PVC i els retardants de flama bromats de tots els seus productes. HP ha llançat al mercat la primera impressora sense PVC.

Les diverses classificacions que, com aquesta, es fan públiques periòdicament tenen els seus efectes sobre els fabricants així, marques que sovint ocupaven els últims llocs de la classificació en tot el que es refereix a compromís ambiental com LG Electronics i Lenovo han començat a reaccionar i avancen entre dos i tres llocs.

Tot i així, marques com Apple que han estat pioneres en prendre mesures per a fer uns productes més "verds" ha registrat aquest any un descens significatiu, passant de la 5a posició a la 9a. De fet, l'empresa es manté ferma en els seus compromisos i ha eliminat completament el PVC i els retardadors de flama de bromur (BFR). Greenpeace, però, considera millorable la seva política d'informació.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article