Levi's s'apunta a rebaixar la "petjada hídrica"


El que s'anomena la "petjada hídrica" dels productes de consum quotidià cada vegada té més consideració entre els consumidors europeus, davant d'aquesta realitat, les grans marques comencen a tenir en compte valors com el consum d'aigua en el procés de fabricació i donar-los publicitat com a distintiu de responsabilitat mediambiental. En aquesta línia ens arriba la darrera creació de Levi's: els texans WaterLess, en el procés de producció dels quals s'estalvia des d'un 30% a un 96% d'aigua, segons el model. Abans d'aquesta col.lecció de pantalons "sensible al medi ambient", molts dels models tenien un procés de fabricació que consumia grans quantitats d'aigua. L'aparença un pel gastada del pantaló, una moda que ja fa temps que dura, implica passar d'entre 3 i 10 vegades per màquines que utilitzen grans quantitats d'aigua per a donar-los aquest look (uns 42 litres per pantaló). En la col.lecció "water-less" Levi's ha introduït una nova tècnica a base d'ozò que redueix el nombre de rentats per assolir el mateix efecte. 

Aquest procés també hi ha la intenció d'aplicar-lo als models de texans més populars de la marca: 501, 511 o 514.

Els primers models "WaterLess" es vendran als EUA a partir de 2011. Es posaran a la venda 1,5 milions de pantalons que hauran estalviat 16 milions de litres d'aigua en el seu procés de fabricació.

En aquesta iniciativa, Levi's vol implicar també als seus clients, per això inclouran en l'etiqueta consells i recomanacions com rentar-los en fred i menys sovint, assecar al sol i no amb assecadora i, un cop ens en volguem desprendre donar-los a alguna associació de recollida de roba enlloc de llençar-los a les escombraries.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article