L'Estat espanyol és on pitjor s'informa de les emissions de CO2 en la publicitat d'automòbils


Així de rotunds es manifesten Ecologistes en Acció basant-se en l'informe elaborat el 2009 a cinc països europeus (Espanya, Bèlgica, França, Itàlia i Regne Unit) on s'analitza l'incompliment de la Directiva que regula la manera d'informar sobre les emissions de CO2 en nous turismes que es posen a la venda.

Espanya és el pitjor dels cinc països, sense cap imprès de promoció ni tanca publicitària que compleixi el requisit que la informació sobre emissions ha de ser "almenys tant visible com la informació principal".

El Reial Decret 837/2002, transposició de la Directiva 1999/94/CE, estableix que els impresos de promoció, els anuncis i els cartells d'automòbils han d'incloure les dades sobre el consum de combustible i emissions de CO2, de manera que sigui "almenys tant visible com la informació principal" i "fàcilment comprensible, fins i tot després d'una lectura superficial".

L'incompliment sistemàtic d'aquesta normativa va portar a Ecologistes en Acció i la Unió de Consumidors d'Espanya a iniciar una campanya de pressió el maig de 2008 que va consistir en l'enviament de cartes als fabricants d'automòbils, en la presentació de denúncies administratives davant les direccions generals de consum i en la interposició d'una demanda judicial contra Peugeot per un anunci especialment vulnerador de la normativa.

L'informe assenyala Espanya com a país on menys es compleixen els requisits, ja que en cap dels impresos de promoció ni tanques publicitàries analitzades es complia la normativa, davant del 76% que complia el Regn Unit. L'informe, dut a terme el 2009, analitzava més de 800 anuncis publicitaris en revistes i diaris i més de 100 valles. L'objectiu era doble, d'una banda, analitzar el grau de compliment de la Directiva en els cinc països esmentats i, de l'altra, proposar recomanacinos per aconseguir que la Directiva es pogués complir.

Més informació

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article