Un dels principals esculls que haurà de superar el vehicle elèctric té a veure amb el temps de recàrrega de les bateries, a banda de la implantació de punts de subministraments a les diferents zones urbanes. El CITCEA-UPC (Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments) i l’empresa GH Electrotermia encapçalen el projecte Surtidor, pioner a l’Estat espanyol per a desenvolupar un model d’estació de recàrrega ultra-ràpida de bateries, l’anomenada electrolinera. Amb aquesta innovació es calcula que la recàrrega del vehicle es podria realitzar en mitja hora. Aquesta seria l'alternativa a la recàrrega en el domicili particular durant la nit, aprofitant l'horari de tarifa reduïda.
Alhora, el projecte Surtidor introdueix una novetat destacada que beneficiarà la implantació del vehicle elèctric: la possibilitat de realitzar recàrregues de l’automòbil elèctric de forma ultra-ràpida en una nova xarxa d’electrolineres que podria cobrir tot el territori, amb l’objectiu d’encarar recorreguts de llarga distància sense haver de patir pel nivell restant d’energia. En l’actualitat, l’única alternativa que hi ha és la recàrrega de la bateria que es duu a terme a la pròpia llar i durant la nit per aprofitar la tarifa reduïda de consum elèctric.
D’altra banda, el projecte contempla la incorporació d’una sèrie de serveis de valor afegit per a l’usuari del vehicle, com ara sistemes de mesura i mitjans de pagament personalitzats, identificació d’usuaris i vehicles, i sistemes de geolocalització. D’aquesta manera, per exemple, el conductor podrà rebre un SMS quan la recàrrega del vehicle s’hagi completat. Alhora, el servei de geocalització permetrà al conductor conèixer mitjançant la tecnologia de GPS quina és l’electrolinera més propera al seu recorregut.
Més informació ACC10
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari