Aquesta és la impressió que difonen les empreses participants en el projecte "Mobile Shopping Sitges 2010", després que en l'experiència pilot de pagament a través de mòbil, realitzada a la població barcelonina durant sis mesos, hagi comptat amb la participació de 1.500 usuaris i 500 comerços.
La iniciativa promoguda per La Caixa, Telefónica i Visa Europa, ha comptat amb la col.laboració de l'ajuntament de Sitges, Samsung i Ingenico i és la primera que s'ha realitzat en un escenari real a Europa, amb aquest volum de participants. El sistema permet realitzar compres en les que només cal apropar el telèfon mòbil a un terminal punt de venda per pagar.
Els resultats finals assenyalen que el projecte de pagament amb el mòbil ha tingut una bona acollida. A la vista del qual, els impulsors del projecte mantindran a Sitges de manera indefinida, els mòbils i els terminals punt de venda. El 90% dels clients han pagat amb el mòbil i el 80% dels comerços que han participat han realitzat transaccions amb aquest sistema.
Els usuaris han utilitzat el pagament amb mòbil preferentment pels micropagaments: el 60% de les compres han estat d’un import igual o menor a 20€, i el 75% de les operacions s’han realitzat en dies laborables. Els supermercats (57%) i restaurants (14%) són els establiments on s’han concentrat la majoria de les compres amb el mòbil.
D'altra banda, destaca l'acceptació de la tecnologia ja que ha estat utilitzada per un públic de ventall ampli d'edats, tan és així, que la mitjana era de 46 anys.
Segons els resultats presentats per La Caixa, els usuaris opinen majoritàriament que el sistema es ràpid i còmode, i atorguen una puntuació superior a 8 punts al pagament per mòbil. A més, el 85% dels usuaris han assenyalat que consideren que els protocols de seguretat per operar amb el sistema NFC són suficientment segurs.
Els resultats obtinguts a Sitges reforcen la hipòtesi de les empreses impulsores de què el pagament pel mòbil podria implantar-se a Espanya de forma massiva a mig termini.
Més informació
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari