Els consumidors també paguen els furts


Les grans empreses de distribució ja carreguen en els preus dels seus productes, els diners que, estadísticament, els roben cada any en els petits furts que esdevenen en les lleixes dels seus establiments. Segons un estudi de Checkpoint Systems, cada consumidor paga uns 50€ anuals per aquest concepte, com recull El Periódico. L'informe xifra en 1.756 milions d'euros les que anomena pèrdues desconegudes, concepte que inclou els furts, els errors d'inventari o d'etiquetatge de preus i, fins i tot, el deteriorament de productes. D'aquesta quantitat, 1.484 milions d'euros es deuen als robatoris, que cal tenir present que no només es refereix als productes que sostreuen els clients, sinó també els mateixos treballadors, fins al punt que el 25% de les pèrdues per furts provenen dels treballadors de l'establiment, mentre que el 52% són petits robatoris efectuats pels clients. L'estudi s'ha fet a l'àmbit europeu i destaca com en el conjunt de la Unió els robatoris surten més cars als consumidors europeus que no pas als de l'estat. A les pèrdues per robatori cal sumar-hi també els 8.000 milions que es gasten les empreses per combatre aquests delictes.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article