Els Ferrocarrils de la Generalitat tindran cobertura mòbil de tercera generació
Gràcies al conveni signat per Generalitat i Telefónica, els FGC serà la primera xarxa ferroviària d’Espanya que tindrà cobertura mòbil de tercera generació i es convertirà, a més, en una de les xarxes de transport públic amb millors i més modernes infraestructures de comunicacions. D'aquesta manera, els clients de Movistar, a més de tenir cobertura de mòbil, tindran la possibilitat d'utilitzar els seus portàtils per connectar-se a internet i gestionar el correu electrònic.
El desplegament d’aquesta nova xarxa de telefonia mòbil s’allargarà durant un període de nou mesos durant els quals es cobriran totes les estacions i túnels de la línia que connecta Barcelona amb el Vallès. Aquesta instal·lació comportarà la posada en servei de deu noves estacions base UMTS, més de 10 quilòmetres de cable radiant i 15 repetidors. Més endavant, s’ampliarà la cobertura a la línia Llobregat-Anoia, que enllaça Barcelona amb el Bages i l’Anoia.
Amb la instal·lació de cobertura UMTS, els viatgers de Ferrocarrils de la línia que uneix Barcelona amb Sabadell i Terrassa, que siguin clients de Movistar i que tinguin noves targetes de dades (PCMCIAs) amb la tecnologia HSDPA, podran utilitzar els seus PC portàtils per connectar-se a Internet i gestionar el correu electrònic a velocitats de fins a 3,6 Mbit/s. A més a més, tindran la possibilitat de navegar a alta velocitat pel portal de continguts de Movistar, Emoción, per poder accedir als seus serveis bancaris, consultar guies i llistes de carrers, entre altres serveis.
Movistar i FGC ja van ser pioners a l’hora d’instal·lar cobertura GSM a la seva xarxa ferroviària el maig de 1998 quan es va començar a oferir cobertura mòbil cel·lular pel sistema GSM a les estacions i túnels de les línies metropolitanes. S
Ferrocarrils de la Generalitat té previst convocar, a curt termini, un concurs per disposar d’un sistema de transmissió d’imatges, en temps real, que permetrà enviar-les des de càmeres que s’instal·laran a l’interior dels trens fins el nou centre de control unificat.
Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari