El 29 i 30 d'octubre vaga a les autopistes
Aquesta vegada van units els comitès d'empresa d'UGT i CCOO de Catalunya en la convocatòria de vaga de 1.200 treballadors d'Acesa, els propers diumenge i dilluns.
Després d'un any de negociacions amb ACESA sobre el conveni col•lectiu d'autopistes sense arribar a cap acord, els treballadores d'oficines, centre de control, manteniment de sistemes, manteniment de pistes i personal dels peatges són convocats a vaga parcial els dies 29 d'octubre (torn de tarda de 18 a 20 hores) i 30 d'octubre (torn de nit de 3 a 5 hores i torn de matí de 7 a 9 hores). A oficines, el dia 30 de 8 a 10 del matí. Resten a l'espera que es decretin els serveis mínims per part de la Generalitat, si fossin els mateixos que per la vaga general de 2002, el peatge no es consideraria un servei essencial pel que mentre durés l'aturada s'aixecarien barreres. De tota manera, Manuel Valentín, representant sindical de CCOO a Acesa, assenyala que estan pendents de la confirmació dels serveis mínims. Valentín assegura que la intenció dels treballadors en aquesta aturada no és perjudicar als usuaris de cap manera, ni amb talls de vies, ni provocar cues.
Entre d'altres, la plantilla d'Acesa demana la consolidació dels llocs de treball i estabilitat de l'ocupació. El personal lamenta que ACESA vulgui acabar amb l'ocupació a temps complert i pretengui que els treballadors tinguin flexibilitat i disponibilitat horària absoluta, treballant horaris no fixats i jornades a temps parcial. També reclama resoldre la problemàtica del treball en solitari en alguns accessos, tan en aquells aspectes de servei a l’usuari i seguretat com per garantir les mínimes condicions per la realització de les necessitats bàsiques. Que ACESA respecti l’acord del 2003 del Grup de Treball de Reordenació de Peatges del Parlament de Catalunya de no eliminar llocs de treball per la implantació de sistemes telemàtics als peatges.
Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari