La Coordinadora d'ONG solidàries opta anunciar la campanya per Internet


La Coorinadora d'ONG solidàries ha iniciat una campanya per Internet després que mitjans de comunicació com TV3 es neguessin a passar l'espot de la campanya. En el seu moment, i segons la Coordinadora, TV3 es va negar a emetre l'espot que la Coordinadora d'ONGs de comarques gironines i l'Alt Maresme havia elaborat per a la campanya per la participació dels joves a les ONGs. L'espot, elaborat pel dissenyador Pep Caballé, reprodueix un fragment del conegut i polèmic llibre 13,99 l'escriptor francès Frédéric Beigbeder: "Sóc el publicista, el tio que us ven merda, que us fa somniar amb coses que mai tindreu...". Després d’aquest text, l'espot fa una crida als joves a no ser consumistes i a ser més solidaris. El lema de la campanya, que tanca l’espot llegeix: “No esperis, tu pots canviar el món”. La campanya de la Coordinadora d’ONGs en cap cas pretén desacreditar o desprestigiar el col·lectiu de publicistes, per aquest motiu el missatge escollit és un text de caràcter públic, debatut als mitjans de comunicació i que fuig dels clàssics anuncis que mostren les tragèdies mundials. L’anunci vol despertar la consciència dels joves fent veure que l’important a la vida no és només consumir, estudiar, etc., sinó també canalitzar esforços per fer un món més just, mitjançant la solidaritat. No és usual que TV3 es negui a emetre un anunci, però en aquest cas així ho ha fet i ho ha comunicat a la Coordinadora d'ONGs via e-mail: Contravé la normativa vigent de publicitat: "provoca el descrèdit d'un col·lectiu de professionals" (norma Quarta, ap. c), de les Normes del Consell d'Administració de la CCRTV). La Coordinadora d'ONGs ha intentat posar-se amb contacte amb TV3 per tal d'aconseguir la normativa sencera, ja que en cap moment li ha estat facilitada -ni tan sols per poder consultar la totalitat del text que regeix la norma quarta, apartat C al qual es refereix el canal públic- però no ha obtingut cap resposta. La directora comercial de Televisió de Catalunya, Neus Comellas, en declaracions a El Punt ha qualificat de «poc elegant» el text i ha afegit que «la frase és una contradicció si s'utilitza el canal publicitari». La Coordinadora d'ONGs, en assemblea, ha decidit iniciar una campanya de difusió alternativa per tal que el missatge arribi als joves. La coordinadora considera que s'emeten anuncis i no es censuren, amb clars continguts sexistes o ofensius contra d'altres col·lectius i que l'anunci de la campanya de participació té com a únic objectiu remoure consciències. La campanya consistirà en realitzar enviaments massius de correus electrònics explicant la problemàtica i penjant l'espot a Webs populars de consulta gratuïta com Youtube o Video Google, així com al mateix web de la campanya (http://www.participacio.com/) o al de la Coordinadora (www.solidaries.org). Cal recordar que la campanya per la participació dels joves compta amb el recolzament de diverses institucions com l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, l'Ajuntament de Girona, la Diputació de Girona, la Secretaria General de Joventut i la Universitat de Girona. Representants de totes elles estaven al corrent de l’elaboració i contingut de l'espot, així com del web de la campanya i altres materials gràfics per a la difusió. La campanya, a més, també compte amb la col·laboració d'en Lluís Gavaldà, líder de la formació catalana Els Pets, que ha cedit la seva imatge i la cançó Pau del disc 'Agost' (2004).

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article