Els passatgers tenen dret al retorn de l'import dels bitllets en 7 dies

Les organitzacions d'usuaris lamenten que un cop més, en moments clau, el servei d'atenció al client sigui ineficaç


Les associacions de consumidors estan rebent reclamacions de passatgers que, afectats per les cancel.lacions de vols a causa del núvol volcànic, es troben que alguna companyia aèria només els ofereix la possibilitat de substituir el vol o bé un bonus per la compra d'un passatge més endavant. Recorden que els usuaris tenen dret a que se'ls retornin els diners sempre que ho demanin, i en un termini de 7 dies.

El núvol de fum que ha provocat l'erupció del volcà islandès està desencadenant milers de cancel.lacions de vols a Europa on ja hi ha 17 països afectats i es preveu que la meitat de vols a Estats Units siguin cancel.lats. Des que ha començat l'episodi, més de 22.000 passatgers amb destí Àsia han trobat el seu vol anul.lat.

Arran d'aquest fet, s'estan produint situacions de tensió entre els usuaris que sovint són relacionades amb la falta d'informació.

Les organitzacions de consumidors recomanen que els afectats reclamin a les companyies el reembossament dels diners, inclosos els suplements, recàrrecs i taxes si aquest és el seu desig. Si l'aerolínia hi posa problemes sempre ho poden denunciar a la Direcció General d'Aviació Civil, del Ministeri de Foment o davant de les autoritats de Consum.

En cas que acceptin canviar de vol, els usuaris tenen el dret a rebre menjar, beguda durant les hores d'espera. A més, el transportista aeri oferirà gratuïtament 2 trucades telefòniques, tèlex o missatges de fax o correus electrònics. En cas d'haver de pernoctar, també estarà obligat a oferir lloc d'allotjament i transport des de l'aeroport fins a l'hotel.

Davant d'aquestes situacions, sempre és recomanable guardar factures i tiquets per a reclamar el seu import posteriorment.

En cas que els passatges formin part d'un pac turístic caldrà reclamar a l'agència de viatges.

Els usuaris tenen dret al reemborsament en set dies del cost íntegre del bitllet en el preu a què el va comprar.

Els telèfons d'atenció a l'usuari d'Aena són 902 404 704 i (+34) 91 321 10 00.

Podeu consultar la informació sobre cancel.lació de vols de l'Agència Catalana del Consum

De moment està previst que almenys fins demà dissabte segueixi tancat l'espai aeri del Regne Unit. Estan afectats pel núvol els aeroports d'Holanda, Finlàndia, Dinamarca, Noruega, Bèlgica, Irlanda, França, Suècia, Alemanya i Polònia.

De moment hi ha més de 22.000 passatgers asiàtics que no podran plantejar-se de reprendre el vol almenys fins diumenge. Singapore Airlines i Quantas han cancel.lat 13 vols i Air Xina 11. Les companyies aèries japoneses han hagut de cancel.lar 22 vols.

Amèrica del nord també ha anul.lat el 50% dels vols, la majoria a Estats Units i Mèxic.

Les previsions indiquen que el núvol es desplaçarà direcció est i sud-est, augmentant l'impacte a la zona d'Alemanya i de Polònia.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article