La Comissió Europea ha aprovat avui un nou Reglament pel qual es fa obligatori etiquetar l'origen de l'oli d'oliva verge i extra verge. Les normes introduïdes el 2002 que establien un etiquetatge opcional d'aquests olis han demostrat ser insuficients per evitar que els consumidors confonguin les característiques i l'origen de determinats productes.
Mariann Fischer Boel, comissària d'Agricultura i Desenvolupament Rural, ha argumentat la mesura perquè considera que els consumidors han de saber què estan comprant i, alhora, els productors han d'utilitzar els mecanismes que atorguen qualitat al seu producte com a instrument de marqueting. "Les diverses tradicions agrícoles i la variabilitat en les pràctiques d'extracció i mescla fan que el gust de l'oli d'oliva sigui diferent segons el país d'origen. Per aquesta raó i d'acord amb les normes de traçabilitat, és hora d'introduir l'obligatorietat d'especificar l'origen del producte en la seva etiqueta", ha conclòs Fisher Boel.
Termes com "afruitat", "verd", "madur", "suau" i "equilibrat" –que han estat recentment definits pel Consell Internacional de l'Oliva– també podran ser emprats en l'etiquetatge de l'oli d'oliva verge i extra verge quan compleixin els requisits.
La nova normativa entrarà en vigor l'1 de juliol de 2009 i complementarà la regulació de determinats olis protegits pel sistema d'Indicacions Geogràfiques. L'objectiu és oferir més garanties als consumidors perquè allò que comprin en un paquet segellat es correspongui realment amb les seves expectatives.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari